niedziela, 2 września 2007

ludziska to dobre są...

przynajmniej te, które tu zaglądają!
Dzięki!
Jakiś czas temu popełniłem wpis, w którym chwaliłem się, że udało mi się wkleić w bloga filmiki, z którymi na stronie Piątej Władzy poradzić sobie nie potrafili.
I co? I pstro!
Okazuje się, że moja metoda sprawdza się tylko w IE, w innych przeglądarkach, opartych na odmiennym silniku (jak FF, Flock czy Opera), guzik widać. O innych systemach operacyjnych nawet nie wspomnę - działa pewnie tylko w Windozie, bo wklejki oparte są na kontrolkach ActiveX.
Żaden z zaglądających nie pofatygował się, by poinformować mnie, że buc jestem. Wszyscy siedzą w "oknach" i korzystają z IE? Aż mi się wierzyć nie chce.
Sam wpadłem na to zupełnie przez przypadek. Od jakiegoś czasu testuję IE 7 i z FF ani Opery nie korzystałem - teraz akurat musiałem system reinstalować i jakoś zacząłem od Firefoxa, i wyszło!
Na marginesie: filmiki wbudowane w sten sposób dają się oglądać w innych przeglądarkach; w FF wystarczy zainstalować wtyczkę "open in IE Tab", a w Operze plugin Neptune, a le sąto jednak działania mocno komplikujące życie.
PROŚBA NA PRZYSZŁOŚĆ - jakby się kiedyś coś podobnego działo, bardzo proszę o sygnały - mogą być mało cenzuralne.

6 komentarzy:

Anonimowy pisze...

nożeszQvaumniewSafarityżnicniebyłowiadaćnoale.

Kuszelas pisze...

>> makowski
a co to?
produkty jabłczane popieramy?
czy mordujesz się z tą poronioną wersją pod windowsy?
...noale mnie nie satysfakcjonuje

Anonimowy pisze...

U mnie w Konquerorze też nic. Safari nie takie całkiem jabłczane -- oparte na WebKit, które jest oparte na KHTML, który jest silnikiem Konquerora właśnie.

Kuszelas pisze...

>> divide
wybacz, ale ja się na tym zupełnie nie znam - sztukuję po prostu metodą prób i błędów (błędów więcej);
w przypadku makowskiego szło mi bardziej o środowisko, a na makówkach safari jest dosyć popularną przeglądarką - poza tym, na czym może pracować makowski? ;-)
znalazłem już stronkę, gdzie można podpatrzeć, jak to co się wymyśli wygląda w innych przeglądarkach - będę sprawdzał i mam nadzieję, że ponownie takich gaf strzelać nie będę

Anonimowy pisze...

A ja myślałem, że to ironiczny wpis ;) no pacz pan panie...

Kuszelas pisze...

>> xszerlit
ironiczny...
pewnie, ale w stosunku do mnie,
zaglądający są jednak zbyt grzeczni (i to wcale nie jest masochizm!)